הנחיות מעבר שנה

בינה - הנחיות למעבר שנה ל 2023

מעבר שנה ב בינה מתבצע באופן פשוט ואוטומטי ללא צורך בפעולות מיוחדות מצד המשתמש.
עם שינוי התאריך במחשב ל 2023, בעת רישום מסמך חדש ו/או הפיכת מסמך אחד לאחר, תתבקש לענות על השאלה מאיזה מספר ברצונך להתחיל את המספור לשנה החדשה. באפשרותך להמשיך עם המספור מהשנה הקודמת או להתחיל מספור חדש.
במידה והמספור של 2023 ממשיך את המספור מ 2022, חובה לבצע סגירת תקופה – תפריט תחזוקה – בכדי לא לאפשר רישום מסמכים ב 2022, אחרת מומלץ להתחיל במספור חדש שמשאיר מספיק מספרים למסמכים נוספים שתרצו להפיק ב 2022 למרות שכבר התחלתחם עבודה על 2023. זכרו, אין חובה להמשיך את המספור מהשנה הקודמת.
כל הנתונים החשובים (חובות לקוחות, חובות לספקים, תזרים המזומנים וכו') ממשיכים לשנה החדשה באופן אוטומטי ואין צורך לבצע פעולות מיוחדות לשם כך.

על מנת "לצלם" תמונת מצב של העסק ביום 31.12.2022 חובה להדפיס ולשמור בסוף היום האחרון של שנת 2022:

דו"ח חייבים (כולל קבלות מראש וזיכויים)
דו"ח מצב קופה (בתפריט אפשרויות בהפקדות)
דו"ח חובות לספקים
דו"ח חישוב ערך מלאי (רק אלה מכם המנהלים מלאי בעזרת התוכנה)
לבצע ולהדפיס דיווח ספירת מלאי ליום 31-12-2022

בסוף יום העבודה הראשון של שנת 2023 (ולאחר שגיביתם את הנתונים של שנת 2022), יש לעבור לגיבויים במדיה חדשה.

אנו שבים ומדגישים בפניכם את החשיבות הרבה של גיבויים יומיים, אנא, הקפידו על גיבוי בסוף כל יום עבודה ואם ניתן על יותר מסט אחד של גיבויים או גיבוי בענן.

לשאלות, הצעות, או כל בעיה המתעוררת בקשר לתוכנת בינה התקשרו אלינו ונשמח לעמוד לרשותכם.

רישום/שליפת מסמכים משנים שונות

בינה היא תוכנה רב שנתית ולכן ניתן לשלוף ו/או לרשום מסמכים לשנה קודמת ללא צורך ביציאה מהתוכנה ובחירת חברה המתאימה לשנה הרצויה.
החלפת שנה מתבצע על ידי לחיצת העכבר על צלמית שנה הנמצאת בחלקו העליון של המסך מצדו הימיני של דלת היציאה. עם הלחיצה תתבקש לרשום את השנה הרצויה ולאחר מכן אנטר. כעת המסמכים המוצגים משויכים לשנה שבחרת וצבע הרקע של הצלמית משתנה לאדום. החזרת השנה מתבצע באותו אופן או על ידי יציאה וכניסה מחדש למסמך.
בעת רישום חשבונית ספק לשנה הקודמת תתקבלנה התראות בהתאם , והחשבונית תרשם בשנת העבודה לפי תאריך החשבונית.
לרישום קבלות עבור העברות בנקאיות שבוצעו ב 2022, יש לרשום את הקבלה עם תאריך קבלה של 2023 ובשורת התקבול לרשום את התאריך האמיתי של ההעברה בבנק. בסיום רישום הקבלה, בינה תתריע ותרשום את הקבלה ברצף של השנה הקודמת (עם תאריך קבלה גם של השנה הקודמת) כך שאין צורך לשנות תאריך במחשב.
בדו"חות אין צורך לבחור שנה אלא טווח תאריכים בלבד שיכולים לכלול שנים שונות.
באיחולי שנת עסקים מוצלחת,
בכבוד רב,
צוות בינה

דילוג לתוכן