ניהול רצפת ייצור וכלל היבטי העסק במערכת ERP אחת

בינה מערכות ופתרונות הינה בית תוכנה, בעל ניסיון של יותר משלושים שנה בתחום פתרונות ניהול ממוחשבים לעסקים. החברה פיתחה את תוכנת בינה, מערכת ERP הכוללת בתוכה מגוון מודולים, לניהול כל היבטי העסק, וכן מודול מקיף ומתקדם לניהול ייצור, המתאים לכל סוגי המפעלים.
מפעלים זקוקים למעטפת שירותי מחשוב מלאה, שתסייע להם בניהול רצפת הייצור, לצד שליטה ובקרה על מגוון היבטים נוספים כדוגמת ניהול מלאי, ניהול עובדים, ניהול חשבונות ועוד.

מעקב ושליטה מלאים בתהליך הייצור

בינה מאפשרת תכנון של הוראות ייצור, על שלביו השונים, ושיבוצן בהתאם לסדרי העדיפויות של מנהל הייצור ואנשי המכירות, תוך חישוב הדרישות וניהול המלאי על פיהן.
באמצעות המערכת ניתן לעקוב באופן מלא אחר תהליך הייצור בכל רגע נתון – מה מצב הייצור בכל אחת מתחנות היצור ולהתעדכן בצפי אספקת ההזמנות.
מפעילי המכונות ברצפת הייצור יכולים לצפות באמצעות המערכת במשימות הייצור שלהם, בסדרי העדיפויות של המשימות ואף לדווח במערכת עצמה על השהיות, תקלות והשלמת המשימה.
הדיווחים מתבצעים באמצעות מסך מגע או אקדח בר קוד או טאבלט או מחשב מקומי.

כמו כן, בינה מאפשרת למנהל רצפת הייצור לבצע שינויים תוך כדי תנועה בלוחות הזמנים לייצור, כמו גם שינויים בסדר הייצור או בעדיפויות הייצור, בהתאם לצרכים שעולים ולדרישות אנשי המכירות.

המערכת מבצעת מדידה של עלויות חומרי הגלם, עלות זמני העבודה של העובדים ושל מכונות, ומסייעת בקבלת תמונת מצב מהימנה באשר לעלויות הייצור, לרווחיות ולכדאיות הייצור.

תפירה מותאמת אישית של המערכת לצרכי הלקוח

אחד מיתרונותיה של בינה טמון בגמישותה הגדולה של המערכת וביכולתה להתאים את עצמה לצרכי הלקוח. לאורך שנות עבודתה, רכשה החברה ניסיון רב בעבודה עם מפעלים, ובהתאם פיתחה מערכת מתקדמת המציעה מגוון סוגים של פתרונות, למפעלים שונים.
בינה אינה מוצר מדף קלאסי. אנחנו תופרים את המערכת כך שתתאים באופן מדויק לצרכי העסק. תחילתו של התהליך בהכרות עם העסק, איפיון תהליכי הייצור ומיפוי תחנות הייצור השונות בתהליך – מכונות ייצור, אנשי מקצוע, גופים חיצוניים ועוד.
לצד זאת, ממפה צוות החברה את חומרי הגלם הנדרשים לייצור המוצרים השונים ועלויותיהם, ובהתאם נבנה עץ מוצר עבור כל אחד מהמוצרים.
התאמת המערכת נוגעת גם בסוגי המידע וברמת הפירוט בהם מעוניין המפעל להתעדכן במהלך תהליך הייצור, והכנסת פרטי הדיווח הנדרשים למערכת בהתאם לרצון המפעל.
בינה הינה מערכת מתפתחת, אשר במידת הצורך פועלת לפיתוח פתרונות נוספים שיעניקו מענה לצרכים חדשים.

בעוד הטמעת מערכות ERP עלולה להגיע לעלויות של מאות אלפי שקלים, בינה הינה מערכת משתלמת גם מבחינת עלויות הטמעה.

כל היתרונות של מערכת ERP במקום אחד

כיום עסקים רבים מחזיקים במערכות לניהול הייצור, בנוסף למערכת ERP, כאשר במקרה הטוב השתיים יודעות לתקשר זו עם זו, ובמקרה הפחות טוב אין ביניהן קשר של ממש.
יתרונה הגדול של בינה טמון בהיותה מערכת ERP רחבה ובעלת מודולים רבים המקיימים תקשורת זה עם זה, ומאפשרים ניהול מלא של העסק, על היבטיו השונים, וריכוז המידע במערכת אחת.
כך לדוגמא, בניהול הייצור תאסוף המערכת מידע ממודול ניהול המלאי, ותוכל לוודא כי ברשות המפעל כל המלאי הנדרש לייצור ההזמנה. דוגמא נוספת נוגעת לתחום כוח אדם, כאשר במעקב אחר משימות שבוצעו על ידי מפעיל מכונה, ניתן לבדוק במערכת מהן שעות העבודה בהן נכח העובד באותו יום ולהסיק על תפוקת העובד.

דילוג לתוכן