מה זה קופה רושמת ממוחשבת ובענן?

בבית התוכנה בינה מספקים מענה לשם לצורכי ניהול העסק, לרבות קופה רושמת בענן. אבל מה זה בדיוק קופה רושמת, מהי קופה רושמת ממוחשבת ואיך עובדת קופה רושמת בענן? על כך יוסבר בקצרה להלן.

אז מה זה קופה רושמת?

קופה רושמת הינה סוג של מכשיר על בסיס אלקטרוני או מכני, המיועד לחישוב של תשלומים בתהליך מכירה בבית עסק בהתאם לדרישות החוק, עם יכולת לאחסן את הסכום במזומן או בצ'ק שהתקבל מהמכירה במגירה ייעודית, ומתן עודף ללקוח וקבלה. מגירת הכסף של הקופה נפתחת רק בעת ביצוע מכירה וכך מונעת את פתיחת הקופה שלא לצורך.

הקופה הרושמת הומצאה בארה"ב 1879 והונפקה כפטנט על ידי ג'יימס ריטי, בעל עסק שסבל מגנבות כסף של עובדיו, לכן פיתח מכשיר שהגדיל את רמת הפיקוח על הכסף שבקופת החנות. בקופות אלו הותקן פעמון שצלצל בכל פעם שמגרת הקופה נפתחה, וכך הוגברה רמת הפיקוח על כספי מכירות העסק. בהמשך, לקופות אלו הוספו גלילי נייר להדפסת קבלות, ומאוחר יותר גם התווסף להן מנוע חשמלי.

מאז פיתוחן קופות רושמות הפכו למאוד נפוצות בבתי עסק, ועם השנים הפכו ליותר בטוחות ומשוכללות, עם הוספה של קורא בר קוד, יכולת לחייב כרטיסי אשראי, שקילה ותמחור של מוצרים, ועוד. בימינו קופות רושמות הפכו למכשירים ממוחשבים המחוברים למערכת מחשוב מרכזית של בית העסק, ואת המקשים שלהן מחליפים מסכי מגע.

ומה זה קופה רושמת ממוחשבת?

בימינו מרבית הקופות הרושמות מחוברות למערכת מחשוב והן מהוות מרכיב במערכת הניהול השוטפת של עסקים. יש להן יכולת לבצע מגוון פעולות, לרבות הוצאה של קבלות וחשבוניות, שמירה של מידע אודות לקוחות, ניהול מועדון לקוחות, ניהול מלאי של בית העסק, מעקב אחר עובדים וכדומה. יתרה מכך, כיום קופות רושמות ממחושבות מבוססות על טכנולוגיה חכמה ומתקדמת, עם יכולת לעקוב אחר מגוון פעילויות המתקיימות בבית העסק, לרבות הפקת דוחות של מכירות, דוח הוצאות ודוח הכנסות, וכן ניהול של חשבוניות, מעקב אחרי תנועת מלאי העסק, ועוד. במידה ומדובר במערך גדול של קופות רושמות, יש צורך בהקמת מערכת ממוחשבת עם שרתים מקומיים אמינים וחזקים דיים לתפעול המערכת.

ומה זה קופה רושמת בענן?

קופה רושמת בענן הינה למעשה אפליקציה החוסכת את העלויות הגבוהות של רכישת מערכת קופות רושמות ממוחשבות, וכמו כן היא מספקת גיבוי שוטף מעולה לנתוני הקופה. כמו כל דבר אחר העובד בענן, גם בקופה רושמת מדובר בשיטת עבודה שבה כל המידע של הקופה מאוחסן בשרת רחוק מאובטח שנתוניו עוברים מבית העסק לשרת וחזרה דרך רשת האינטרנט. בכל פעם שמפעילים אותן הקופות האלו מסנכרנות את הנתונים שלהן מול המידע המאוחסן בענן, וכן מעדכנות את המערכת עם נתונים חדשים. מכאן והלאה, כל פעולה המבוצעת בקופה מעודכנת באופן מידי בשרת שבענן.

יתרה מכך, עבודה בענן מספקת מערכת שיכולה להכיל כמות בלתי מוגבלת של קופות, עם כלי ניהול פשוטים וידידותיים למשתמש, בעוד שמערך של קופות ממוחשבות רגילות נדרש בכמות גדולה של שרתים עם עלות גבוהה להתקנה ולהחזקה.

את נתוני הקופות הרושמות בענן, גם בזמן אמת יכולים לקבל בעלי השראה בכל מועד ומכל מקום בעולם. בנוסף, אם נוצר מצב של נתק בתקשורת הקופה יודעת לזהותו והיא דואגת לשמור את הנתונים שעוברים דרכה, ולשלוח אותם לשרת לאחר שהתקשורת חוזרת. ואם יש תקלה בקופה, ניתן להחליפה במהירות בקופה חדשה ללא צורך להעביר את נתוניה בהיותם מגובים בענן.

להזמנת קופה רושמת בענן

להזמנת קופה רושמת בענן חכמה ומתקדמת ולקבלת עוד מידע וייעוץ מקצועי בנושא, צרו קשר עם חברת בינת בטלפון 03-7361150.

דילוג לתוכן