החשיבות של מערכת ניהול מלאי יעילה

ניהול מקצועי של מלאי מהווה מרכיב חשוב בקרב חברות ועסקים רבים, בזכות היכולת לייעל הליכי עבודה, להקטין הוצאות ולשפר רמת הכנסות, תוך מענה יעיל ומהיר ללקוחות. בכדי לבצע ניהול נכון של מלאי יש צורך בימינו לעשות שימוש בתוכנה לניהול מלאי ורכש מומלצת כמו של בינת.

משמעותו של ניהול מלאי

בכל חברה ועסק שיש להם תנועה של מוצרים, סחורות וחומרי גלם, עולה הצורך במערכת ניהול מלאי מקצועית, המבוססת על מדיניות ניהול מתאימה. מערכת כזו תורמת לייעול פעילות החברה, הגדלת רווחים, הקטנת הוצאות ושירות לקוחות מהיר ויעיל. ללא ניהול נכון של מלאי, החברה תסבול מבעיות שונות כמו חסרים במלאי, ארגון לא נכון שלו, אי יכולת לספק מוצרים בזמן, ועוד.

כידוע, המלאי עצמו הינו מונח המגיע מעולם החשבונאות והוא מייצג חומרי גלם, מוצרים, סחורות וציוד שיש בידי ובבעלות החברה, בו היא עושה שימוש לצרכים שונים. למעשה, הצורך בניהול של מלאי קיים כמעט בכל חברה בכל קנה מידה. למשל יש צורך בניהול מלאי בחברות גדולות שיש להן מחלקה לוגיסטית המנהלת את המלאי ומפיקה דיווח על מצב המלאי, עלויות חומרים ומוצרים בשוק, מעקב אחר הזמנות ועוד. מצד שני, גם חברות בקנה מידה קטן או בינוני נדרשות בניהול יעיל ונכון של מלאי, בייחוד אם הן מתבססות על מכירה של מוצרים וחומרים, עם דרישה לניהול מלאי בהתאם לתקן חשבונאות 26, וספירת מלאי בסוף כל שנה.

ניהול נכון של מלאי

מלאי של חברה יש לנהל בהתאם לתקנות ניהול ספרים. לשם כך נעשה בימינו שימוש בתוכנות ייעודיות לניהול מלאי וחשבוניות כפי שחברתנו מספקת עם תוכנה למלאי המאפשרת לעקוב באופן סדיר אחר חומרי גלם וציוד שהעסק קונה, ולאתר מוצרים, סחורות וחומרים שהעסק מייצר או מוכר. ניהול נכון של מלאי מבטיח מעקב וביקורת מלאה, ללא טעויות והוצאות מיותרות, מניעת עיכובים בייצור ואספקה של סחורות ומוצרים, וכן הקטנת סיכון לחסרים והתיישנות של חומרי גלם ומוצרים.

בנוסף, ניהול של מלאי יכול להיות מבוצע בשיטות שונות, כמו ניהול בשיטת Fifo עם מכירה ראשונה של מוצרים שיש להם תאריך תפוגה קצר ביותר, המתאימה לעסקים עם מוצרים מתכלים או מתיישנים, כמו בענף באופנה או בענף המזון. כמו כן ניתן לנהל מלאי בשיטת Lifo המתאימה בייחוד למוצרים בעלי אורך חיי מדף ממושכים, לרבות מוצרי מחשוב, בה המוצרים האחרונים שנכנסו למלאי הם אלו שיצאו ראשונים. קיימת גם שיטת ניהול מלאי מסוג Jit, המתאימה למוצרים שעלות האחזקה שלהם יקרה, עם שאיפה ליצירת מלאי קטן והזמנה של מוצרים ישר לאחר ייצורם.
.
תוכנת ניהול מלאי מומלצת

מערכת ניהול מידע ERP של חברתנו מספקת מענה שלם ומתקדם עבור ניהול מלאי דינאמי. מדובר בתוכנת מלאי העושה שימוש במסמכי מערכת עבור סוגים שונים של מלאי לרבות מלאי חדש וקיים, מלאי לקוחות, או מלאי מחסנים ועוד. הניהול כולל בין היתר הפקה של דוחות שונים כמו לתנועה של מלאי, יתרת מלאי, יתרה של מלאי אצל לקוחות או במחסנים, וכן דוחות של ערך מלאי, של ערך מלאי היסטורי, מלאי מת, התראות מלאי וכדומה. בנוסף, המערכת מספקת התראות מלאי במהלך רישום מסמכים באופן שמונע את הפקתם ממלאי שעדיין לא קיים.

עבודה נכונה עם התוכנה דורשת רישום של כל הפרטים שמנוהלים במלאי, הפקה של טופסי ספירת מלאי, דיווח ספירת מלאי וניהול של המלאי מסמכים של מערכת החברה. ניהול של מחסנים בעזרת תוכנה זו יכול להתבצע בפתיחה של כרטיסיות למחסנים עם שמות המחסן ובעזרת טבלאות. כמו כן יבוצעו סימונים בתוכניות שירות עם הגדרות כלליות ורישום כל מוצר שנכנס ויוצא מהמחסן, בעזרת כרטיסיות מיוחדות להעברה של מוצרים בין מחסנים, לצד רישום בכל מחסן של תעודות משלוח. מלבד זאת, בניהול מלאי לקוחות כל לקוח מוצמד למחסן מסוים, ובעת ספירת מלאי יש לדווח על מלאי לפי מחסן.

להזמנת מערכת לניהול מלאי

להזמנת מערכת ניהול מלאי מתקדמת ולקבלת עוד מידע וייעוץ מקצועי בנושא, צרו קשר עם חברת בינת בטלפון 03-7361150.

דילוג לתוכן